تواضع مایه ی رفعت گرفتن
۱۷ آبان , ۱۳۹۴
محور وحدت
۶ بهمن , ۱۳۹۴
نمایش همه

انسان به راحتی نشانه ها را فراموش می کند

خبر مهم و نباء عظیم و قصه ی مهم قرآن

فاقصص القصص لعلهم یتفکرون

دانشمندی که مایل به فرعون شد…

واتل علیهم نبأ الذی آتیناه آیاتنا فانسلخ منها فأتبعه الشیطان فکان من الغاوین

داستان کسی که آیات و نشانه ها را دید را برای اون ها بگو

فانسلخ منها

مثل پوست این آیات از بدن او کنده شد اون موقع دور شیطان رفت و از گمراهان شد

ولو شئنا لرفعناه بها ولکنه أخلد إلى الأرض واتبع هواه 

اگر ما می خواستیم این آیات می تونست باعث سربلندی بشود

ولکنه أخلد إلى الأرض

اما گیر اینجا بود که تمایلات شدید دنیوی پیدا کرد و حرص و تملایلات شدید دنیوی پیدا کرد.

یکی از چیزهایی که بزرگان و نهایتا جوامع را لغزانده اخلاد به سمت زمین و حرص شدید دنیوی است. یکی از منکرات بزرگ همین است

اگرچه بی حجابی منکر است اما چرا منکر را فقط در آن می بینیم؟

بی حجابی به علت بی آرمانی است

امام موسی صدر بی حجاب ها را به اردوی جهادی می برد ( حرکت محرومین) بی حجاب ها با حجاب می شدند چون آرمانشان فرق می کرد و آرمانشان از مزون های لندن  تبدیل می شد به کمک کردن به محرومین

همه ی منکر که بی حجابی نیست

بیایید پویش راه بیاندازید و از مسئولین بخواهید بیایند در محله های پایین شهر وسط مردم زندگی کنند.

این همه گرایش به زمین پیدا کردن مانع مبارزه است  و حس مبارزه از بین می برد مگر در  اوحده ای از آدم ها مثل آسیه زن فرعون و خدیجه همسر پیامبر و زهیربن قین که آدم های ویژه ای بودند که تونسته بودند از پس خودشان بربیایند.

گفتن منکر و نهی از منکر نه رزقی از انسان دریغ می کند و نه اجلی را جلو می اندازد

شما مسئولین بیایید وسط مردم مشکلات خودش حل می شود.

فمثله کمثل الکلب إن تحمل علیه یلهث أو تترکه یلهث

مثل اون بلعم باعورا عارف بالله چه و چه پیش خدا وقتی مال الی فرعون رفت سراغ استکبار شد مثل سگ!  جوری شد که له له می زد برای دنیا! می دادی و نمی دادی له له می زد

ذلک مثل القوم الذین کذبوا بآیاتنا فاقصص القصص لعلهم یتفکرون

پیغمبر این قصه ها را بگو تا فکر کنند در اطرافش که چجوری چرب  و شیرین ها گاهی اوقات در مقابل حسین می گذارد آدم ها را

 

عمر سعد آدمی بود که آنقدر اهل حدیث بود که  وقتی حدیثی می گفت یک نقل او از پدرش و از پیغمبر کفایت می کرد! اینها شخصیت قداره کشی نبودند شخصیت ارزنده ای بودند اما وقتی به چرب و شیرین دنیا رسیدند آن شد!

خیلی ها پشت مبارزات کم نمی آورند پشت این نعمت ها کم می‌آورند.

در ماجرای انصار آنقدر قرآن از این انصار تعریف کرده که بیا و ببین. کسانی که در روزگاران سخت که قوم پیامبر او را طرد کرده بودند انصار اون را پذیرفتند. در روایت داریم که خدا در یک موقعی نور انصار را ازشون گرفت . دیگه انصار روی خوشی ندیدند. کی ؟

اینها بعد از این همه مبارزه بعد از جریان فتح مکه با قبیله هوازن برخورد کردند و غنائم زیادی گیرشان آمد. زمان پخش غنائم پیغمبر خدا غنائم زیادی به ابوسفیان داد. انصار شاکی شدند که چجور است سر مجاهدت ها ماییم اما سر بخور بخور هاش بقیه ؟ یکی از انصار بلند شد و اعتراض کرد. پیغمبر پرسید این حرف این است یا حرف همه است؟ بعد از ولوله ای گفتند حرف همه مان است.

پیغمبر آنها را کشید گوشه ای و گفت : شما میتونید به من بگید که پناهی نداشتی پناهت دادیم چیزی نبودی چیزیت کردیم. یک فضای اینجوری پیغمبر درست کرد  و بعد گفت :‌من را می خواهید یا شترها را ؟ گریه کردند و گفتند تو را

به خاطر همان اعتراض خدا نورشان را ازشان برد فحط الله نورهم

اونایی که توی آن صحنه ها کم نیاورده بودند در صحنه ی تقسیم غنائم کم آوردند

شیطان کارش این است که آرام آرام خودش را می آورد جلو چه در مقام فردی  لا تتبعوا خطوات الشیطان چه آمریکا در مقام شیطان بزرگ

اینها هم خودشان را همینجوری می‌آورند جلو

نگذارید معارف انقلابی مان از دست برود.

سر قضیه این توافقی که شده فکر می کنید چه کار می کنند؟

خدا را شکر آقا با این تایید مشروط مقداری جلوی این موضوع را گرفتند

قرآن می گوید لا یرقبوا فیکم إلا ولا ذمه

اینا هیچ ذمه ای را هیچ قراردادی را بهش پایبند نمی مانند. اینها دوکار می کنند: یا قرارداد را به کلی میشکنند و نقض می کنند.

یا کار تیز تری می کنند و با دو سه وعده پرداخت دیون سبیل مسئولین و النهایه ملت را چرب می کنند تا به همه نشان بدهند و بباورانند که دیدید مذاکره با ما جواب داد؟ بعدا موضوع بعدی میاد وسط !

اگر این خطوط پررنگ نباشد هیچ خطوط قرمزی باقی نخواهد ماند
این اشتباه است که ما فکر کنیم مردم به ما رای دادند که رابطه شان را با آمریکا درست کنیم! مردم برای این رای ندادند تمام نظرسنجی هایی که هم صدا و سیما و هم دولت کرده حاکی از اینه. مردم به این رای دادند که شما مشکلات اقتصادی ما را حل بکنید و راهش آن نیست راهش اقتصا مقاومتی است.

آقا توی این نامه هم اشاره کردند مشکل آنها با ما هسته ای نیست هسته ای بهانه است مشکل آنها با ما ساختاری جمهوری اسلامی است و حتی مراقب باشید در تحریرهای جدید متون آموزش و پرورش داره تاریخ به نحوه ای تحریر میشه که نقش آمریکا و انگلیس در چپاول ایران بیاید پایین .

مراقب باشید! نسل بعدی ما- فرزندان ما- تصور خواهند کرد مشکل ما با آمریکا یک سوء تفاهم بوده! در حد سؤ تفاهم بوده! در تحریر کتب داره میاد و اینهاست که بهش می گن تحریف امام

چقدر باید قرآن نمونه بگه؟ قرآن راجع به قوم بنی اسرائیل می گوید ما کلمه ی حسنی را بر اینها تمام کردیم. اینها به واسطه ی صبر دمار فرعون را درآوردند. آیات سوره مبارکه ی اعراف را نگاه کنید: و اورثنا القوم الذین کانوا یستضعفون مشارق الارض و مغاربها التی بارکنا فیها

ما این مستضعفین عالم را طبق وعده ای که داشتیم بر مشرق و مغرب زمین مسلط کردیم

و دمرنا ما کان یصنع فرعون وَ قَوْمُهُ وَ مَا کانُوا یَعْرِشونَ

ما دمار از فرعون و قومش در آوردیم این به خاطر چی بود؟

و تمت کلمت ربک الحسنی علی بنی اسرائیل بما صبروا

این کلمه حسنی در مورد آنها تمام شد به خاطر پایمردی شان بود چون جدی جدی مقابل فرعون ایستادند فرعون و قومش و ۵+۱ و تمام زیرساخت هاشون را از بین بردیم.

اما آیه ی بعدش چیه؟

وَ جاوَزْنا بِبَنی‏ إِسْرائیلَ الْبَحْرَ

همین که از دریا گذشتند

فَأَتَوْا عَلی‏ قَوْمٍ یَعْکُفُونَ عَلی‏ أَصْنامٍ لَهُمْ

رسیدند به یک قوم بت پرست

قالُوا یا مُوسَی اجْعَلْ لَنا إِلهاً کَما لَهُمْ آلِهَهٌ

گفتند موسی یه بتی هم بگذار ما بپرستیم!

امیرالمومنین به یهودی ها می گه : شما دیگه حرف نزنید! شما کف پاتون خشک نشده بود گفتید یه بتی هم بگذار ما بپرستیم!

موسی می گه قال انکم قوم تجهلون

خیلی بی شعورید! بابا ما همین الان رد شدیم با آیات الهی رد شدیم. همین الان تازه جنگ را رد کردیم همین الان خاطرات کربلای پنج هست همین الان خاطرات انقلاب هست. آدم هاش زنده است حالا چرا معادلاتتان عوض شده؟

چرب و شیرین دنیا، باور نکردن آن معادلات

چه بکنیم؟

می گویند شما این تقریر را دارید عده ای تقریر دیگری دارند. عده ای حرف امام را یک تقریر می کنند شما یک تقریر می کنید. زید یک تقریر دیگری دارد و بیان دیگری دارد. همه تان هم حرف امام را گذاشتید و خاطرات امام را گذاشتید. خاطرات بی پایان . حرف های امام و خاطرات امام را گذاشتید و هرکسی یک امام داره در میاره

الان شما نگاه کنید ببینید ما چند ورژن از امام داریم؟

همین قرآن و روایات را بگذاریم ببینیم چندین برداشت از قرآن داریم. یکی همین قرآن را می خونه از توش عربستان درمیاد! یکی همین قرآن را می خونه از توی دلش امام خمینی درمیاد

خدا را شکر کنید ما ابی عبدالله داریم چی کار باید بکنیم؟ چجوری این مساله را حل کنیم که هر کسی یه ویرایش داره می ده؟

عزیزان دقت کنید

فی قلوبهم مرض و دیرباوران و باور نکنندگان معارف اسلامی که در راسش وقتی قرار می گیره به جریان نفاق تبدیل می شه در طول تاریخ این مشکل را داشته

اون چیزی که به نام فی قلوبهم مرض یا جریان منافقین در داخل امت ها بوده و در داخل امت پیغمبر هست اینجوری نبوده که خودش بدونه من منافقم که یا من مرض دارم!

-ببخشید شما؟

-بسم الله الرحمن الرحیم اینجانب منافق!

اینجوری نیست که اصلا کسی خودش را اینجوری نمی دونه که

این مفاهیمی که در ادبیات سیاسی ما هست. کسی مگر خودش را افراطی می دونه؟ تفریطی می دونه ؟ همه خودش را معتدل می دانند.

این بحث را باید چه جوری تمام کرد؟

مشکل اصلی همه ی تاریخ اسلام مشکلش با همین نکته ی حل این ویرایش بوده که از این قرآن چی در میاد؟

اینکه مساله ای به نام ولایت در دین تبیین شده به خاطر همین بوده است

که هر کسی حتی اگر برداشت یا ویرایشی توی ذهنش هست ویرایشش را برای خودش نگاه دارد.

قائم مقام رهبری در همان دوره ی قائم مقامی اش کتاب حکومت اسلامی را نوشته اونجا می گه : هر مجتهد جامع الشرایط دیگری -یعنی جامع الشرایط رهبری- اگر نظری غیر از نظر رهبر داشته باشد و ابراز کند قطعا حرام مرتکب شده است – یعنی در مساله پیشبرد سیاست ها ایشان ته ماجرا را درآورده –

در سوره ی مبارکه نساء آیات اینجوری بیان میشه که بعد از اینکه گفته میشه : یا ایها الذین امنوا اطیعوا الله والرسول واولی الامر منکم  وقتی جریان ولایت تبیین می شه  فإن تنازعتم فی شیء فردوه إلى الله والرسول إِنْ کُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ  اگر ایمان دارید وقتی که می بینید هر کسی حرفی میزند بیاید سراغت ولایت بیایید دست میاندار را نگاه کنید که دم گم نشه ذَٰلِکَ خَیْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِیلًا این هم بهتره هم خوش عاقبت تره

بعد می گه : أَ لَمْ تَرَ إِلَی الَّذینَ یَزْعُمُونَ أَنَّهُمْ آمَنُوا بِما أُنْزِلَ إِلَیْکَ وَ ما أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِکَ یُریدُونَ أَنْ یَتَحاکَمُوا إِلَی الطَّاغُوتِ وَ قَدْ أُمِرُوا أَنْ یَکْفُرُوا بِهِ

نمی بینی کسانی که واقعا گمان می کنند ایمان دارند به خدا و قرآن واقعا تصورشان اینه که  ایمان دارند ولی وقتی پای تحاکم ها می رسه فرمان را کج می کنند در حالی که امر شده بودند که به طاغوت کفران کنند.

وَ یُریدُ الشَّیْطانُ أَنْ یُضِلَّهُمْ ضَلالاً بَعیداً

خوب دقت کنید: ما یک ضلال مبین و گمراهی آشکار داریم گمراهی آشکار اینه که طرف نگاه به نامحرم می کنه یا دزدی و مال مردی خوری می کند و خودش هم می فهمد به این میگن گمراهی آشکار توی قران هم داریم : وَمَن یَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا مُّبِینًا

ضلال بعید مال وقتی است که وقتی شما این ستون را خارج می کنی مطلب به قدری پیچیده می شه و اضلال شیطان به قدری پیچیده می شه که تشخیصش بعید می شه. اون موقع این ضلال بعید را داشته باشید

قرآن می گه وقتی بهشون می گی بیاین سراغ ما انزل الیک و تو رسول رایت المنافقین یصدون عنک صدودا روی این پایه مشکل پیدا می کنه سراغ قرآن میاد سراغ رسول نمی تونه بیاد. روی این پایه گیر می کنه

از اون اول هم بحث این بوده که صحیفه نور امام کفایت نمی کنه برای انقلاب ضامن اجراش را می خواد.

در مملکت ما و هر مملکتی اگر با اون شیوه ای که ولایت تبیین شده اجرا بشه قضیه تضمینی می شود. این همان ویژگی ممتاز ما در مقایسه با تمام قیام های صدر اسلام است.

هرگونه انحرافی از این ویژگی دیگر هیچ تضمینی باقی نمی گذاره که هر کس بیاد برداشت خودش از اسلام و انقلاب و امام را حاکم کنه هر کس مدعی می شود من معتدل ترین آدمم در حالی که مفهوم اعتدال در قرآن اصلا با عنصر ولی تعریف می شود

دانلود صوت

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Best casino live online reviews.